CEKAZMEDIA BENGKEL ELEKTRONIK...Melayani Perbaikan Barang Elektronik Segala Jenis Dan Segala Merek..jl Veteran no1 komplek Ruko Pasar Majaselatan Majalengka

Kyai Haji Abdul Halim

(KH Abdul Halim, inohong nu milu ngadegkeun Nahdlatul Ulama meunang pangajen Pahlawan Nasional, dina Jumaah tanggal 7 nopember 2008)
Salahsaurang Inohong Sunda Nu Milu Ngadegkeun NU Taun 1926 Di Surabaya
Kh Abdul Halim (1887-1962) pituin urang leuwimunding-majalengka, dipercaya jadi agamawan(pangbantu) dina untuyan pangurus nu munggaran.kacatet dina dokumen organisasi.
Satemenna ngaran aslina mah otong syatori, sabada munggah haji, ganti ngaran jadi hj.abdul halim dumasar kana eusi ensiklopedia islam, abdul halim dina umur 10 taun geus lancar maca al qurân, ngaguru ka sababaraha kyai di jawa barat jeung jawa tengah nepi ka umur 22 taun. Dina selang-selang nyuprih elmu di pasantren, inyana diajar ngabuniaga, dagang batik, minyak seungit, jeung kitab-kitab pangajaran agama.
Nincak umur 22 taun, inyana munggah hajiu ka mekkah sakalian neuleuman elmuning kaislaman. Inyana ngamukin di mekkah salila 3 taun. Nya didinya tepung jeung kh. Abdul wahab abdulllah, salkahsaurang inohong nu (nahdatul ulama)dina taun 1328 h sarua jeung 1911 m.inyana mulang ka lemah cai.
Pikeun ngawujudkeun cita-citana,munggaran abdul halim ngadegkeun majelis elmu (1911) pikeun atikan agama dina wangun nu basajan di hiji tajud nu dijieun tina awi didinya inyana ngajar santri-santrina.
Keur ngantebkeun lengkah garapanana, dina taun 1912 inyana ngadegkeun organisasi nu dingaranan “ hayatul qulub” ngaliwatan ieu organisasi abdul halim mekarkeun inovasi atikan sakalian aktif dina widang ekonomi jeung kamasrakatan.

Rerencepan pamarentah kolonial walanda neundeun mata-mata pid(polisirasiah)ngawaskeun sepakterjang jeung gerakan abdul halim jeung nu sejenna nu dicuruga. Taun 1915 organisasi nu dipingpin ku abdul alim teh dibubarkeun, sabab dianggap jadi bibitbuitpacengkadan, utamana antara cina jeung pribumi. Teu eleh geleng, tanggal 16 mei 1916 abdul halim ngadegkeun jamiah ianah al-mutaalimin, mangrupa usaha mekarkeun widang atikan. Inyana nyambungkeun hubungan jeung jam'iyah khair jeung al-irsyad di jakarta. Pamarentah walanda nganggap ieu pakumpulan teh bisa ngagorogot wibawa pamarentah, sabab nempo pangbagea rahayat nu antusias. Nya dina taun 1917 ieu pakumpulan teh dibubarkeun deui.
Kalawan pangrojong ti hos cokroaminoto 9harita jadi presiden sayarekat islam)dina taun eta keneh abdul halim ngadegkeun persyarekatan ulama. Ieu pakumpulan teh diaku ku pamarentah kolonial dina tanggal 21 desember 1917. Antukna ieu pakumpulan teh sumebar ka sakuliah jawa madura taun 1924. Dina taun 1937 sumebar sa nusantara. Keur ngarojong hirupna organisasi utamana dina sektor waragad, abdul halim mekarkeun usaha dina widang tatanen, taun 1927 meuli tanah 2,5 hektar, disusul ku ngadegkeun percetakan taun 1930.
Teu angeus nepi ka dinya, taun 1939 ngadegkeun deui cabang usaha pabrik tinun, jeung sababaraha usaha lianna. Sangkan usaha tetep renggenek, inyana nganjurkeun ka guru-guru sangkan daek neundeun saham sakamampuhan sewang=sewangan.abdul halim oge ngadegkeun yayasan yatim pahatu, nu ngurusna diserenkeun ka organisasi kaum ibu, fatimiyah.
Karasa perluna mere bekel kaparigelan pieun hirup ka anakdidikna, abdul halim ngadegkeun sakola/pasantren gawe babarengan, nu dingaranan santi asromo, harita bulan april 1942, tempatna di desa pasir ayu, kacamatan sukahaji, kabupaten majalengka.taun 1942 keneh abdul halim ngarobah persyerikatan ulama jadi persatuan umat islam indonesia (puii), tuluy jadi perstuan umat islam (pui) nu puseurna di bandung
Jaba ti aktif ngurus organisasi pui inyana aktif dina sababaraha kagiatan politik ngalawan pamarentah kolonial walanda. Taun 1912 kungsi jadi pamingpin syarekat islam cabang majalengka, taun 1928 jadi pangurus majelis ulama nu diadegkeun syarekat islam.
Inyana ge jadi pangurus miai (majelis islam agama indonesia) nu ngadeg taun 1937 di surabaya, sanggeus miai dirobah jadi masyumi(majelis syuro muslilim indonesia)1943, inyana jadi salahsaurang pangurusna. Taun 1945 ianyana jadi anggota bpupki (badan penyelidik usaha persiapan kemerdekaan indonesia) taun 1955 jadi anggota knip (komite nasional indonesia) jeung jadi anggota konstituante.
Ku babaturanana abdul halim dipiwanoh jalma nu basajan, nyaahan, ngutamakeun jalan damey dina ngarengsekeun pasualan, batan jalan kasar.
Taun 1940 bareng jeung kha ambari, ngadep ka adviseur voor indische zaken, dr.gf.pijper di jakarta,ngasongkeun sababaraha tungtutan pikeun kapentingan umat islam. Basa kajadian agresi walanda taun 1947 bareng jeung rahayat oge tentara mundur ka padesan pikeun nyusun strategi ngalawan walanda. Inyana nolak pisan ngadegna nagara pasundan nu diadegkeun walanda taun 1948. Inyana mulang ka rohmatulloh taun 1962.
Saha Abdul Halim Teh?
Abdul Halim, KH. (Pituin urang Desa Cibolerang, Kecamatan Jatiwangi, Majalengka, 4 Syawal 1304/26 Juni 1887-Desa Pasirayu, Kecamatan Sukahaji, Majalengka, 1381 H/1962 M). Ulama besar jeung tokoh pembaharuan di Indonesia, khususnya dina widang atikan dan kamasyarakatan, nu mawa corak khas dina mangsana. Ngaran aslina nya eta Otong Syatori. Sangeus munggah haji, ganti ngaran jadi Abdul Halim. Putra KH. Muhammad Iskandar, panghulu Kawadanan Jatiwangi, ibuna Hajjah Siti Mutmainah binti Imam Safari. Abdul Halim teh bungsu ti dalapan dulur. Inyana nikah ka Siti Murbiyah, putri KH. Mohammad Ilyas, pajabat Hoofd Penghulu Landraad Majalengka (sabanding jeung kepala Kandepag Kapubaten ayeuna). Abdul Halim di didik agama ti leuleutik, dinaumur 10 taun geuslancar maca Qur'an, tuluy nyantri ka sababaraha kyai di Jabar jeung Jateng nepi ka umur 22 taun.Kyai nu mimiti diguruan nya eta KH Anwar di pondok pasantren Ranji Wetan Majalengka. Wetan, Majalengka , tuluy pipindahan ti hiji pasantren ka pesantren lianna. Nyuprih elmu di unggal pesantren antara 1 nei ka 3 tahun. Kacatet sababaraha kiai nu jadi guruna,di antarana KH. Abdullah di Pesantren Lontangjaya, desa Penjalin, Kacamatan Leuwimunding, Majalengka; KH. Sijak di Pesantren Bobos, Kacamatan Sumber, Cirebon; KH. Ahmad Sobari di Pesantren Ciwedas, Cilimus, Kuningan; KH. Agus di Pesantren Kedungwangi, Pekalongan, Jawa Tengah; tuluy balik deui ka Pesantren Ciwedus. Dina sela-sela kahirupan pesantren, Abdul Halim nyempetkeun diri ngabuniaga, seperti dagang batik, minyak wangi, dan kitab-kitab pelajaran agama. Ieu pengalaman dagang mangaruhan lengkah-lengkah hirupna, dina upaya ngarombak sistem ekonomi masyarakat pribumi.
Umur 22 tahun Abdul Halim indit ka Mekah ngalaksanakeun ibadah haji sakalian neuleuman elmu agama. Inyana ngamukim salila 3 tahun. Eta kasempetan dipake miwanoh jeung diajar ia i tulisan-tulisan Sayid Jamaluddin al-Afgani jeung Syeikh Muhammad Abduh. Pikeun neuleuman pangaweruh agama, inyana diajar ka Syeikh Ahmad Khatib, imam jeung khatib Masjidil haram, jeung ka Syeikh Ahmad Khayyat, harita inyana panggioh jeung KH. Mas Mansyur ti Surabaya (tokoh Muhammadiyah) tur sKH. Abdul Wahab Hasbullah (tokoh Nahdatul Ulama). Kakara dina taun 1328 H/1911 M Abdul Halim mulang ka Indonesia.
Di sagigireun ngawasa basa Arab, inyana diajar bassa Walanda ti Van Houven (salahsaurang Zending Kristen di Cideres) jeung basa Cina ti urang Cina nu mukim di Mekah. Ku pangalaman pendidikan jeung tukeur pikiran jeung para tokoh, boh di luar atawa di jero nagri, Abdul Halim beuki anteb tur teguh dina prinsip. Inyana embung nyaluuh ka pamarentah Walanda. Basa ku mertuana ditawaran jadi pagawe pamarentah, inyana nolak..
Binarung bekel sumanget juang tur tekad nu kuat, samulangna ti Mekah, inyana mimiti mitembeyan ngayakeun tur ngbina ekonomi jeung ahlak rahayat, Luyu jeung hasil panalungtikan tur konsultasinya jeung sababara urang tokoh di Jawa. Usaha nu diplampahna ngaliwatan jalur pendidikan (at-tarbiyah) jeung panataan ekonomi (al-iqtisadiyah).
Pikeun ngantebkeun lengkah gerakanana Abdul Halim ngadegkeun pakumpulan Hayyatul Qulub.taun 1912, nu anggotana diiluan ku unggal unsure masrakat, kayaning patani, padagang, santrij uengtokoh masrakat.
Lengkah-lengkahna ngawengku dalapan widang nu disebut Islah as-Samaniyah, islah al-aqidah (atikan widang aqidah), islah al-ibadah (atikan widang ibadah), islah at-tarbiyah (widang pendidikan), islah al-ailah (widang keluarga), islah al-adah (widang kebiasaan), islah al-mujtama (masyarakat), islah al-iqtisad (widang perekonomian), jeung islah al-ummah (widang hubungan umat dan tulung-tinulungan).
Laun tapi pasti, organisasi yang dipingpina bias ngomean kaayaan masrakat leutik masyarakat kecil. Nempo eta kamajuan turhasil nu dihontalna, pemerintah kolonial Walanda mimiti curiga.Ti harita eta pakumpulan resmi dibubarkeun, tapi gerakana mahangger lumangsung
Disagigireun ngamekarkeun widang atikan, Abdul Halim oge ngelegaan usaha widang dakwah. Salawasna ngayakeun hubungan jeung sababaraha organisasi sejenna di Indonesia, saperti jeung Muhammadiyah di Yogyakarta, Sarekat Islam, dan Ittihad al-Islamiyah (AII) di Sukabumi. Inti dakwahnya ngukuhkeun ukhuwah Islamiah (kerukunan Islam) kalawan penuh cinta kasih, usaha nembongkeun syiar Islam, keur ngusir penjajahan. Dina s widang aqidah jeung ibadah amaliah Abdul Halim menganut paham ahlussunnah waljama’ah, nu dina fikihnya nuturkeun paham Syafi,iyah. ***Ensiklopedi Islam Jilid I, Jakarta: Ichtiar Baru van Hoeve, cet-11, 2003, hal. 12-14)